Jak nie wkurzyć klientów w Święta?

Zbliżają się Święta, a ty myślisz już tylko o tym, by zamknąć drzwi lokalu i odpocząć? Doskonale to rozumiem. Wszyscy czekamy na tych kilka dni ciszy bez telefonów, wiadomości i problemów. Aby zapewnić sobie dobry odpoczynek, przygotuj zawczasu odpowiedź na potrzeby i pytania Twoich klientów. Jak to zrobić?


Przygotowanie odpowiedniej komunikacji na czas świąt (majówka, Boże Narodzenie, Wielkanoc) jest kluczowe z kilku względów. Jednocześnie w ten sposób okazujesz szacunek do gościa, który nie pocałuje klamki.

O co najczęściej pytają goście przed Świętami?

  • w jaki sposób można zamówić świąteczne dania
  • do kiedy przyjmujecie zamówienia
  • jakie będą dni i godziny otwarcia

Przygotuj tekst, w którym odpowiesz na najważniejsze pytania klientów. Wykorzystasz go we wszystkich swoich kanałach komunikacji.Pomyśl o zagubionych turystach. Powyższe komunikaty opublikuj również w języku angielskim.

Przedświąteczna checklista dla restauracji

Gdzie opublikować powyższe informacje? Wystarczy, jeśli posłużysz się poniższą checklistą:

  • post na Facebooku (przypnij jako wyróżniony)
  • post na Instagramie (przypnij jako wyróżniony)
  • stories na Instagramie (przypnij w wyróżnionych stories)
  • notatka w profilu restauracji w Google Moja Firma
  • informacja na stronie www: na wyskakującym banerze, na stronie głównej lub w zakładce "Aktualności"

Nie zapomnij także o:

  • zmianie godzin otwarcia na Facebooku
  • zmianie godzin otwarcia w Google i na Tripadvisorze (uwaga: Tripadvisor publikuje zmiany po ok. 2-3 dniach)

Święta, święta i po świętach

Zaraz po Świętach daj swoim klientom znać, że masz już otwarte. Sprawdź, czy informacje na wszystkich Twoich kanałach nie wprowadzają klientów w błąd. To również czas na zaktualizowanie godzin otwarcia na Facebooku i Tripadvisorze.

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej, o coś dopytać - napisz do mnie na kati@plachecka.pl 

Dzień dobry, cześć!

Nazywam się Katarzyna Płachecka (dla Ciebie po prostu Kati), jestem PR Managerką. Od ośmiu lat współpracuję marketingowo i PR-owo z gastronomią - kawiarniami, firmami cateringowymi i restauracjami od street foodu po fine dining. Specjalizuję się w pracy strategicznej, marketingowej i działaniach z obszaru PR-u i współpracy z influencerami. Napisz do mnie, jeżeli potrzebujesz wsparcia w swoim biznesie gastronomicznym.