TikTok, Reelsy, Rolki ... czy restauracja musi je robić?

W 2022 roku coraz bardziej będzie rosła rola wideo, które już w roku ubiegłym szturmem zalało social media. Na polskim Instagramie mamy wreszcie dostępną funkcję tworzenia reelsów (po polsku: rolek). Czy to kolejny pożeracz czasu, a może duża szansa na wzmocnienie marketingowej siły przebicia?



Instagram Reels, a może TikTok?


Instagram i TikTok mają wspólną grupę docelową - ludzi w wieku 18-24 lata, czyli tzw. młodych dorosłych, najczęściej studentów. To młodzi o mocnej sile nabywczej, znacznie większej niż ich rówieśnicy jeszcze dekadę temu. Ludzi w tym wieku jest na TikToku 40%, na Instagramie zaś 35%. Oczywiście mowa o aktualnych danych z Polski.

Duże znaczenie ma jednak druga w kolei grupa docelowa - i tu mamy już sporą rozbieżność!

Z TikToka korzysta masa 13-17 latków (34%), a z Instagrama grupa 25-34 lata (29,7%) i starsza! 

Jeżeli więc idealnymi klientami Twojej restauracji są osoby w wieku 18-34 lat i starsze, sugerowałabym skupić się na działaniach na Instagramie.

Instagram coraz mocniejszy


Gdy zaczynałam prowadzić agencję w 2017 roku, światem wciąż rządził Facebook. Instagram był wtedy aplikacją czysto wizerunkową - te role już dawno się odwróciły. Facebook jest teraz jak Twoje portfolio i spełnia funkcje biura obsługi i strony internetowej, podczas gdy Instagram oprócz tych powyższych... sprzedaje jak szalony.

Po wprowadzeniu funkcji Stories, Instagram z miesiąca na miesiąc stawał się coraz lepszym narzędziem do zarabiania. Teraz, chcąc ciągle zwiększać przychody z prezentowanych reklam, Instagram wymusza na twórcach produkowanie coraz bardziej angażujących treści. Wiąże się to z coraz dłuższymi godzinami pracy nad tworzeniem contentu. Eksperci mówią o publikowaniu rolek nawet 4-7 razy w tygodniu, jednak rozsądnym złotym środkiem wydaje się być udostępnianie przynajmniej jednej rolki na tydzień.

Tworzenie treści video to dodatkowa praca, dlatego w przypadku braku czasu i chęci na kręcenie Reels, możesz zlecić to zadanie agencji. Przykładowo, moja agencja zajmuje się nagraniem filmów (iPhone), montażem, doborem muzyki do reelsa i publikacją z odpowiednim opisem i hasztagami. 

Jeżeli chcesz bazować na własnych pracownikach, sugeruję już dziś zacząć angażować załogę w kręcenie reels, ponieważ w 2022 roku Instagram będzie jeszcze bardziej premiował konta publikujące ten rodzaj treści.

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej, o coś dopytać - napisz do mnie na kati@plachecka.pl

Dzień dobry, cześć!

Nazywam się Katarzyna Płachecka (dla Ciebie po prostu Kati), jestem PR Managerką. Od ośmiu lat współpracuję marketingowo i PR-owo z gastronomią - kawiarniami, firmami cateringowymi i restauracjami od street foodu po fine dining. Specjalizuję się w pracy strategicznej, marketingowej i działaniach z obszaru PR-u i współpracy z influencerami. Napisz do mnie, jeżeli potrzebujesz wsparcia w swoim biznesie gastronomicznym.